News

Radiation levels in the Fukushima reactor are soaring unexpectedly

The radiation levels inside Japan’s damaged Fukushima Daiichi nuclear reactor No. 2 have soared in recent weeks, reaching a maximum of 530 sieverts per hour, a number experts have called “unimaginable“.

Radiation is now by far the highest it has been since the reactor was struck by a tsunami in March 2011 – and scientists are struggling to explain what’s going on.

The previous maximum radiation level recorded in the reactor was 73 sieverts per hour, a reading taken not long after the meltdown almost six years ago. The levels are now more than seven times that amount.

Exactly what’s causing the levels to creep upwards again is currently stumping the Tokyo Electric Power Company (Tepco). But the good news is that they say the radiation is safely contained within the reactor, so there’s no risk to the greater population.

The latest readings were taken near the entrance of the No. 2 reactor, immediately below the pressure vessel that contains the reactor core.

To get an idea of the radiation levels inside, the team used a remote-operated camera to take photos of the area – the deepest point in the reactor to date – and then analysed the electronic noise in the images to measure radiation levels.

The technique has an error margin of plus or minus 30 percent, which means that it’s not highly accurate. But even at the lowest end of the measurements, the levels would still be 370 sieverts per hour – and could be as high as 690 sieverts per hour.

These unexpectedly high levels are complicating Tepco’s plan to decommission the nuclear reactor. The most recent aim was to have workers find the fuel cells and start dismantling the plant by 2021 – a job that’s predicted to take up to half a century.

But the levels within reactor No. 2, at least, are in no way safe for humans.

The Japanese National Institute of Radiological Sciences told Japan Times that medical professionals have no experience dealing with radiation levels this high – for perspective, a single dose of just 1 sievert of radiation could lead to infertility, hair loss, and sickness.

Four sieverts of radiation exposure in a short period of time would kill 50 percent of people within a month. Ten sieverts would kill a person within three weeks.

Even the remote-operated camera sent in to capture these images is only designed to withstand 1,000 sieverts of radiation, which means it won’t last more than two hours in the No. 2 reactor.

It’s not yet clear exactly what’s causing the high levels either. It’s possible that previous readings were incorrect or not detailed enough, and levels have always been this high. Or maybe something inside the reactor has changed.

The fact that these readings were so high in this particular location suggests that maybe melted reactor fuel escaped the pressure vessel, and is located somewhere nearby.

Adding to that hypothesis is the fact that the images reveal a gaping 1-metre (3.2-foot) hole in the metal grate underneath the pressure vessel – which could indicate that nuclear fuel had melted out of it.

vcty2cl5ttr4cinbb1dgTepco

On Monday, Tepco also saw “black chunks” deposited on the grating directly under the pressure vessel – which could be evidence of melted fuel rods.

If confirmed, this would be a huge deal, because in the six years since the three Fukushima reactors went into meltdown, no one has ever been able to find any trace of the nuclear fuel rods.

Swimming robots were sent into the reactors last year to search for the fuel rods and hopefully remove them, but their wiring was destroyed by the high levels of radiation.

Naturally, Tepco is reluctant to jump to any conclusions on what the black mass in the images could be until they have more information.

“It may have been caused by nuclear fuel that would have melted and made a hole in the vessel, but it is only a hypothesis at this stage,” a Tepco spokesperson told AFP.

“We believe the captured images offer very useful information, but we still need to investigate given that it is very difficult to assume the actual condition inside.”

Given the new readings, Tepco is now putting their plans to further explore reactor No. 2 using remote operated camera on hold, seeing as the device will most likely be destroyed by the intense conditions.

But they will send a robot into reactor No. 1 in March to try to get a better idea about the internal condition of the structure, while they decide what to do next with reactor No. 2.

TORUN, Poland (AP) — About 2,000 NATO troops from the U.S., Britain and Poland conducted an airborne training operation on Tuesday as part of the biggest exercise performed in Poland since the 1989 end of communism and amid concerns over Russia.

This should make Russia look, oh ya they talk about nukes, but even if they used a tactical nuke, it would kill there troops as well, and make a dead zone not only in Poland, but Russia too.

This is the way to make Putin look and be scared, we need to Box them in, so that if they try and use Tactical nukes, they too will be affected, i am getting sick and tiered with all this “WE HAVE NUKES ” shit coming from Moscow. They need to start looking at what the real price will be if they try to make a Crimea attack again! Their little green men without Russian badges, that only makes them look like cowards, a real military, would show who they were, not try and hide from us.

 

Scores of U.S. troops and then military vehicles parachuted into a spacious, grassy training area on the outskirts of the central city of Torun. The force’s mission was to secure a bridge on the Vistula River as part of the Polish-led Anakonda-16 exercise that involves about 31,000 troops and runs through mid-June.

Nineteen NATO member nations and five partner nations are contributing troops to the exercise that will train and test their swift joint reaction to threats on land, sea and in the air.

Airborne forces from the U.S., Great Britain and Poland conduct a a multi-national jump on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 201...

Airborne forces from the U.S., Great Britain and Poland conduct a a multi-national jump on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 2016. The exercise, Swift Response-16, sets the stage in Poland for the multi-national land force training event Anakonda-16. (AP Photo/Alik Keplicz)

In a complex operation that was precisely planned and timed, troops of the U.S. Army’s 82nd Airborne Division flew directly from their U.S. base in Fort Bragg, North Carolina. Their Boeing C-17 Globemaster transport aircraft were refueled in midair. The British troops flew from a NATO base in Ramstein, Germany, while the Poles arrived from their base in Krakow, in southern Poland.

The exercise “confirmed that we can count on our friends who are capable of flying over the Atlantic to be here with us in a matter of hours,” said Polish Gen. Miroslaw Rozanski, deputy commander of the exercise. “We can look into the future with calm. We have good allies and good partners.”

Russia considers NATO troops’ presence close to its border as a security threat. President Vladimir Putin’s spokesman, Dmitry Peskov, said Tuesday in Moscow that the military exercise in Poland “does not contribute to the atmosphere of trust and security on the continent.”

Poland and other nations in the region, as well as NATO leaders, say that any military presence or exercises are purely defensive and deterrent measures.

The drill is being held just weeks before NATO holds a crucial summit in Warsaw expected to decide that significant numbers of NATO troops and equipment will be based in Poland and in the Baltic states.

___

Nataliya Vasilyeva in Moscow contributed to this report.

A C-130 plane drops paratroopers from the Polish 6th Airborne Division during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain ...

A C-130 plane drops paratroopers from the Polish 6th Airborne Division during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain and Poland on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 2016. The exercise, Swift Response-16, sets the stage in Poland for the multi-national land force training event Anakonda-16. (AP Photo/Alik Keplicz)

Soldiers from the 82nd Airborne Division jump during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain and Poland on to a design...

U.S. C-17 planes from the 82nd Airborne Division drop paratroopers during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain and Poland on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 2016. The exercise, Swift Response-16, sets the stage in Poland for the multi-national land force training event Anakonda-16. (AP Photo/Alik Keplicz)

Commander of the 82nd Airborne Division General Richard D. Clarke, left, runs after jumping during a multi-national jump conducted by forces from the U.S., G...

Commander of the 82nd Airborne Division General Richard D. Clarke, left, runs after jumping during a multi-national jump conducted by forces from the U.S., Great Britain and Poland on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 2016. The exercise, Swift Response-16, sets the stage in Poland for the multi-national land force training event Anakonda-16. (AP Photo/Alik Keplicz)

A British C-130J plane from the 16th Air Assault Brigade drops paratroopers during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Bri...

A British C-130J plane from the 16th Air Assault Brigade drops paratroopers during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain and Poland on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 2016. The exercise, Swift Response-16, sets the stage in Poland for the multi-national land force training event Anakonda-16. (AP Photo/Alik Keplicz)

A U.S. C-17 plane from the 82nd Airborne Division drops paratroopers during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain an...

A U.S. C-17 plane from the 82nd Airborne Division drops paratroopers during a multi-national jump with soldiers and equipment from the U.S., Great Britain and Poland on to a designated drop zone near Torun, Poland, Tuesday, June 7, 2016. The exercise, Swift Response-16, sets the stage in Poland for the multi-national land force training event Anakonda-16. (AP Photo/Alik Keplicz)

Schrodinger’s Cat Arrives?

Quantum Weirdness Gets Life Size

Rave crowd clashes with riot police in Lambeth

Rioters in Lambeth

Crowds throwing bottles, chairs and a suspected petrol bomb have clashed with riot police after an illegal rave in central London.

The Met Police said officers were attacked when they arrived to close the event at an address in Whitgift Street, Lambeth, late on Saturday.

Four officers were treated for injuries at the scene and a number of arrests have been made, the force said.

Police described the situation as “very much ongoing”.

‘Mayhem’

A force spokesman said: “As well as attacking police the group also caused criminal damage to private vehicles and property in the area.”

Police vehicles in ALbert EmbankmentImage copyrightPA/Sam Lister
Image captionDozens of police vehicles converged on the area

Rioters first gathered on Black Prince Road at Albert Embankment, across the river from Westminster, before dispersing down Lambeth Road on to Lambeth High Street and nearby Whitgift Street.

They reportedly charged at police, set fire to bins and chanted “scum” and “pigs”.

A witness described the scene as “mayhem”.

‘Stay calm’

An event called Scumoween: A Nightmare On Scum Street was advertised on Facebook to take place in Whitgift Street, starting at 20.00 GMT and lasting all weekend.

Of 13,000 invited guests on the social networking site, 4,000 said they planned to attend.

Map showing Lambeth riot

On Wednesday, organisers warned those attending: “Stay peaceful, stay calm. Patience and numbers is in our favour. Do not antagonise the police. We don’t need to.

“At the end of the day we want to leave them remembering our good attitudes, we just came to dance, we are not their enemy.”

Lambeth police tweeted: “We have public order trained officers and police dogs at the scene.”

London Fire Brigade said it had received a report of a fire alarm but there was no blaze.

Origins of ‘Gospel of Jesus’s Wife’ Begin to Emerge

the Gospel of Jesus's Wife papyrus

Written in Coptic (an Egyptian language), the Gospel of Jesus’s Wife, if authentic, suggests that some people in ancient times believed Jesus was married, apparently to Mary Magdalene.
Credit: Photo courtesy Harvard Divinity School

The truth may be finally emerging about the “Gospel of Jesus’s Wife,” a highly controversial papyrus suggesting that some people, in ancient times, believed Jesus was married to Mary Magdalene. New research on the papyrus’ ink points to the possibility that it is authentic, researchers say, while newly obtained documents may shed light on the origins of the business-card-sized fragment.

Debate about the credibility of the “gospel” began as soon as Harvard University professor Karen King reported her discovery of the papyrus in September 2012. Written in Coptic (an Egyptian language), the papyrus fragment contains a translated line that reads, “Jesus said to them, ‘My wife …'” and also refers to a “Mary,” possibly Mary Magdalene.

King had tentatively dated the papyrus to the fourth century, saying it may be a copy of a gospel written in the second century in Greek. [Read Translation of Gospel of Jesus's Wife Papyrus]

Analysis of the papyrus, detailed last year in the Harvard Theological Review journal, suggested the papyrus dates back around 1,200 years (somewhere between the sixth and ninth centuries) while the ink is of a type that could have been created at that time. These findings have led King to support the text’s authenticity.

However over the past year many scholars have come to the conclusion that the papyrus is a modern-day forgery, though King and a few other researchers say they are not ready to concede this: “At this point, when discussions and research are ongoing, I think it is important, however difficult, to stay open regarding the possible dates of the inscription and other matters of interpretation,” wrote King in a letter recently published in the magazine Biblical Archaeological Review. King has not responded to several interview requests from Live Science.

Now, researchers at Columbia University are running new tests on the ink used on the papyrus. Initial tests published by the Columbia University team in 2014 indicated the ink could have been made in ancient times. Researchers are saying little until their report is published; however they did talk about one finding that could provide some support for its authenticity.

A gospel steeped in mystery

The current owner of the papyrus has insisted on remaining anonymous, claiming that he bought the Gospel of Jesus’s Wife, along with other Coptic texts, in 1999 from a man named Hans-Ulrich Laukamp. This person, in turn, got it from Potsdam, in what was East Germany, in 1963, the owner said.

Laukamp died in 2002, and the claim that he owned the text has beenstrongly disputed: Rene Ernest, the man whom Laukamp and his wife Helga charged with representing their estate, said that Laukamp had no interest in antiquities, did not collect them and was living in West Berlin in 1963. Therefore, he couldn’t have crossed the Berlin Wall into Potsdam. Axel Herzsprung, a business partner of Laukamp’s, similarly said that Laukamp never had an interest in antiquities and never owned a papyrus. Laukamp has no children or living relatives who could verify these claims. [6 Archaeological Forgeries That Tried to Change History]

Over the past few months, new documents have been found that not only reconstruct Laukamp’s life in greater detail, but also provide a new way to check the anonymous owner’s story.

King reported in a 2014 Harvard Theological Review article that the anonymous owner “provided me with a photocopy of a contract for the sale of ‘6 Coptic papyrus fragments, one believed to be a Gospel’ from Hans-Ulrich Laukamp, dated Nov. 12, 1999, and signed by both parties.” King also notes that “a handwritten comment on the contract states, ‘Seller surrenders photocopies of correspondence in German. Papyri were acquired in 1963 by the seller in Potsdam (East Germany).'”

After searching public databases in Florida a Live Science reporter uncovered seven signatures signed by Laukamp between 1997 and 2001 on five notarized documents. Anyone can search these databases and download these documents. These signatures can be compared with the signature recording the sale of the Gospel of Jesus’s Wife — providing another way to verify or disprove the story of how the “gospel” made its way to Harvard.

The signature of Hans-Ulrich Laukamp from September 1997.
The signature of Hans-Ulrich Laukamp from September 1997.

While Harvard University would have to work with forensic handwriting experts to verify the signature, the fact that these notarized documents exist, and are publicly available, presents the opportunity to see if Laukamp really did own the Gospel of Jesus’s Wife. Forensic handwriting analysis, while not always conclusive, has been used to determine if signatures made on documents or works of art are authentic or forged.

If Laukamp did own the papyrus, authentic or not, then the origins of the enigmatic text lie with him. The new Laukamp documents allow the story of his life between 1995 and 2002 to be told in some detail. However if Laukamp didn’t own the papyrus and the anonymous owner has not been truthful, then further doubt would be cast on the papyrus’ authenticity, and information leading to the identity, motives and techniques of the forgers could be found.

Authentic or forged?

One important find, which indicates the Gospel of Jesus’s Wife is a fake, was made last year by Christian Askeland, a research associate with the Institute for Septuagint and Biblical Research in Wuppertal, Germany. He examined a second Coptic papyrus containing part of the Gospel of John, which the anonymous owner of the Gospel of Jesus’s Wife had also given to Harvard. This text was likewise supposedly purchased from Laukamp, and radiocarbon testing of that papyrus similarly found that it dates back around 1,200 years. [See Images of the Ancient Gospel of Judas]

Askeland found that the text and line breaks— where one line of a text ends and another begins — are identical to those of another papyrus, published in a 1924 book. That second papyrus was written in a dialect of Coptic called Lycopolitan, which went extinct around 1,500 years ago. Askeland concluded that the John papyrus is a forgery. Furthermore, it shares other features with the Gospel of Jesus’s Wife, Askeland said, suggesting both are forgeries.

“The two Coptic fragments clearly shared the same ink, writing implement and scribal hand. The same artisan had created both essentially at the same time,” Askeland wrote in a paper recently published in the journal New Testament Studies.

King objected to this conclusion in her Biblical Archaeology Review letter, noting that the John fragment could have been copied in ancient times, long after Lycopolitan went extinct, from a text that had similar line breaks.

In addition, James Yardley, a senior research scientist at Columbia University, told Live Science that the new tests confirm that the Gospel of Jesus’s Wife holds different ink than the John papyrus. This could undercut Askeland’s argument that the two papyri were written by the same person.

“In our first exploration, we did state that the inks used for the two documents of interest [the John papyrus and the Gospel of Jesus's Wife] were quite different. The more recent results do confirm this observation strongly,” Yardley told Live Science.

He added that until his new research is published in a peer-reviewed journal, he doesn’t want to say anything more publicly. And once it’s published, Askeland and other researchers will have a chance to respond.

Askeland’s find is far from the only argument that the Gospel of Jesus’s Wife is a fake: A number of scholars have noted that the Coptic writing in the Gospel of Jesus’s Wife is similar to another early Christian text called the “Gospel of Thomas,” even including a modern-day typo made in a 2002 edition of the Gospel of Thomas that is available for free online. That typo indicates the forgers copied from this modern-day text. King disputed this assertion in 2014, saying that ancient scribes made grammatical errors similar to the modern-day typo.

King and communications staff at Harvard Divinity School have not responded to repeated requests for comment.

Wormhole Created in Lab Makes Invisible Magnetic Field: Amazing!

magnetic wormhole

A new device can cloak a magnetic field so that it invisible from the outside. Here, a picture of how the wormhole would work.
Credit: ordi Prat-Camps and Universitat Autònoma de Barcelona

Ripped from the pages of a sci-fi novel, physicists have crafted a wormhole that tunnels a magnetic field through space.

“This device can transmit the magnetic field from one point in space to another point, through a path that is magnetically invisible,” said study co-author Jordi Prat-Camps, a doctoral candidate in physics at the Autonomous University of Barcelona in Spain. “From a magnetic point of view, this device acts like a wormhole, as if the magnetic field was transferred through an extra special dimension.”

The idea of a wormhole comes from Albert Einstein’s theories. In 1935, Einstein and colleague Nathan Rosen realized that the general theory of relativity allowed for the existence of bridges that could link two different points in space-time. Theoretically these Einstein-Rosen bridges, or wormholes, could allow something to tunnel instantly between great distances (though the tunnels in this theory are extremely tiny, so ordinarily wouldn’t fit a space traveler). So far, no one has found evidence that space-time wormholes actually exist. [Science Fact or Fiction? The Plausibility of 10 Sci-Fi Concepts]

The new wormhole isn’t a space-time wormhole per se, but is instead a realization of a futuristic “invisibility cloak” first proposed in 2007 in the journal Physical Review Letters. This type of wormhole would hide electromagnetic waves from view from the outside. The trouble was, to make the method work for light required materials that are extremely impractical and difficult to work with, Prat said.

Magnetic wormhole

But it turned out the materials to make a magnetic wormhole already exist and are much simpler to come by. In particular, superconductors, which can carry high levels of current, or charged particles, expel magnetic field lines from their interiors, essentially bending or distorting these lines. This essentially allows the magnetic field to do something different from its surrounding 3D environment, which is the first step in concealing the disturbance in a magnetic field.

So the team designed a three-layer object, consisting of two concentric spheres with an interior spiral-cylinder. The interior layer essentially transmitted a magnetic field from one end to the other, while the other two layers acted to conceal the field’s existence.

The inner cylinder was made of a ferromagnetic mu-metal. Ferromagnetic materials exhibit the strongest form of magnetism, while mu-metals are highly permeable and are often used for shielding electronic devices.

A thin shell made up of a high-temperature superconducting material called yttrium barium copper oxide lined the inner cylinder, bending the magnetic field that traveled through the interior.

magnetic wormhole device
A new device has created a magnetic wormhole, in which a magnetic field enters one end and seems to pop out of nowhere on the other side.
Credit: Jordi Prat-Camps and Universitat Autònoma de Barcelona

The final shell was made of another mu-metal, but composed of 150 pieces cut and placed to perfectly cancel out the bending of the magnetic field by the superconducting shell. The whole device was placed in a liquid-nitrogen bath (high-temperature superconductors require the low temperatures of liquid nitrogen to work).

Normally, magnetic field lines radiate out from a certain location and decay over time, but the presence of the magnetic field should be detectable from points all around it. However, the new magnetic wormhole funnels the magnetic field from one side of the cylinder to another so that it is “invisible” while in transit, seeming to pop out of nowhere on the exit side of the tube, the researchers report today (Aug. 20) in the journal Scientific Reports.

“From a magnetic point of view, you have the magnetic field from the magnet disappearing at one end of the wormhole and appearing again at the other end of the wormhole,” Prat told Live Science.

Broader applications

There’s no way to know if similar magneticwormholes lurk in space, but the technology could have applications on Earth, Prat said. For instance, magnetic resonance imaging (MRI) machines use a giant magnet and require people to be in a tightly enclosed central tube for diagnostic imaging.

But if a device could funnel a magnetic field from one spot to the other, it would be possible to take pictures of the body with the strong magnet placed far away, freeing people from the claustrophobic environment of an MRI machine, Prat said.

To do that, the researchers would need to modify the shape of their magnetic wormhole device. A sphere is the simplest shape to model, but a cylindrical outer shell would be the most useful, Prat said.

“If you want to apply this to medical techniques or medical equipment, for sure you will be interested in directing toward any given direction,” Prat said. “A spherical shape is not the most practical geometry.”

Realtime coverage : Firefighters Missing After Deadly China Blasts, No known cause yet, Looks like a 5K nuke?

Authorities reportedly lose contact with 36 firefighters at the site of two blasts that ripped through an industrial area.

Dozens of firefighters are missing after two large explosions hit an industrial area in the Chinese city of Tianjin, killing at least 17 people and injuring hundreds more.

Authorities say they have lost contact with 36 firefighters at the scene, the Beijing News reported.

Nine firefighters have been confirmed dead. It was not immediately clear whether they were among the 17 people already reported dead.

Map of showing the Chinese city of Tianjin

More than 400 people have also been injured in the blasts, the official Xinhua news agency said.

The first explosion at happened at around 11.30pm local time, state broadcaster China Central Television (CCTV) reported.

The explosion, believed to have involved a shipment of explosives, triggered a blast wave that could be felt miles away, CCTV said.

The second blast, which was much bigger than the first, happened about 30 seconds after the initial explosion.

The blasts sent huge fireballs into the air.

The initial explosion also triggered other blasts at nearby buildings, Xinhua said.

Reports say many of those were wounded by broken glass and stones.

Police said the initial explosion happened at a warehouse owned by Ruihai Logistics.

Senior management at the firm have been detained by authorities, state media said.

President Xi Jinping is demanding severe punishment for anyone found responsible for the explosions, reports said.

There has been no indication of what caused the explosions.

Beijing News said the explosions shattered windows and knocked doors off of buildings in the area.

Video: Huge Blast Rocks Chinese City

Tianjin resident Zhang Siyu, who lives several kilometres from the site of the warehouse blast, said: “I thought it was an earthquake, so I rushed downstairs without my shoes on.

“Only once I was outside did I realise it was an explosion.

“There was the huge fireball in the sky with thick clouds.

“Everybody could see it.”

Ms Zhang said she could see wounded people crying, and added: “I could feel death.”

Han Xiang said: “It was like the earthquake back in 1976 with glass breaking.

“But then there was a huge mushroom cloud so we thought we were also in a war.”

The fire has been brought under control, CCTV reported, although it is still burning.

Tianjin, home to around 15 million people, is one of the biggest cities in China.

#FreeJulian ! : Julian Assange case: Sweden to drop sex assault inquiry, It’s About Bloody Time.

File photo from 2014 shows Ecuador's Foreign Minister Ricardo Patino, left, and WikiLeaks founder Julian Assange inside the Ecuadorian Embassy in London

wedish prosecutors will drop their investigation into sexual assault allegations against Julian Assange on Thursday because of the statutes of limitation, the BBC has learned.

The Wikileaks founder still faces the more serious allegation of rape.

But prosecutors have run out of time to investigate Mr Assange for sexual assault because they have not succeeded in questioning him.

He denies all allegations and has said they are part of a smear campaign.

The Australian journalist and activist sought asylum in the Ecuadorian embassy in London in 2012 to avoid extradition to Sweden.

Time limit

Under Swedish law, charges cannot be laid without interviewing the suspect.

Prosecutors had until 13 August to question Mr Assange about one accusation of sexual molestation and one of unlawful coercion, while the time limit on a further allegation of sexual molestation runs out on 18 August.

The more serious allegation of rape is not due to expire until 2020.

An official announcement from the prosecutor’s office is expected on Thursday morning.

Supporters of WikiLeaks founder Julian Assange hold placards during a vigil across the street from the Ecuador embassy in London, Friday 19, June 2015

Mr Assange has always denied all the accusations and says he fled into the Ecuadorian embassy because he fears being extradited from Sweden to the US and put on trial for releasing secret American documents.

He has said in the past that he will not leave the embassy, even if the accusations of sex crimes are dropped.

The woman who accused Mr Assange of sexual molestation and unlawful coercion – who is identified in legal papers only as AA – is said to be relieved that the case is now behind her.

“She had wanted him to stand before the court and answer the accusations but it’s five years ago and she’s not interested in going to court now,” her lawyer, Claes Borgstrom, told the BBC.

“She wants to put it all behind her. It’s been a difficult time for her and she’s now trying to forget about it and move on with her life.”

Swedish prosecutors had initially insisted that Mr Assange be questioned in Sweden, but earlier this year – under pressure to advance the investigation – she agreed that he could be interviewed in London.

But the Swedish government has been unable to negotiate access with the Ecuadorian authorities, with both sides blaming the other for the impasse.

‘Difficult and costly’

Lawyers for Mr Assange say the allegations of sexual assault should have been dropped long ago.

“Our position is that the investigation should have been shut down earlier because there wasn’t enough evidence to keep it going,” Thomas Olsson, one of his Swedish lawyers, told the BBC.

“It’s regrettable that it’s gone on for this long.”

He said he believed Mr Assange could clear his name over the rape allegation.

“We are convinced that as soon as he has the opportunity to give his version of the circumstances, there’ll be no need to continue the investigation.”

Sweden is expected to continue discussions with Ecuador over the terms under which the prosecutor could question Mr Assange over the remaining accusation.

The UK government has urged Ecuador to co-operate, stressing that the UK has a legal obligation to extradite Mr Assange.

“We are clear that our laws must be followed and Mr Assange should be extradited,” a UK Foreign Office spokeswoman said.

“As ever, we look to Ecuador to help bring this difficult, and costly, situation to an end.”

The cost of policing the Ecuadorian embassy in Knightsbridge for the past three years now stands at around £12m ($18.8m; €16.8m).

Brazilian man, dragged crying from cell, to his execution. This is what the Bali 9 will go threw. Fuck Indonesia!

Brazilian man refused his last rites’

The priest who should have been allowed to comfort Marco Archer Cardoso Moreira says he ‘actually excremented in his trousers’ in troubling account of last moments

A Brazilian man who was executed by firing squad in Indonesia last month was dragged screaming and crying from his cell and refused access to a priest for his last rites, it has been claimed.

In the latest damaging revelation for diplomacy between the two countries, the man who was supposed to provide comfort to Marco Archer Cardoso Moreira was barred from doing so at the last minute.

Instead, the convicted drug offender was left weeping right “up to his last minutes”, according to a horrific account of the incident given by Father Charles Burrows to Australia’s Fairfax Media.

Moreira was killed by a firing squad on 18 January on the island of Nusakambangan, and as a Catholic was expected to be allowed a priest to administer the sacrament of reconciliation and penance and offer consolation.

But Father Burrows was not allowed on to the island following an apparent administrative mix-up, and said the Brazilian embassy was “very upset” at what happened.

“Nobody consoled Marco,” he said. “He had to be dragged from his cell crying and saying ‘help me’.

Father Burrows said Moreira had to be hosed down by guards after he “actually excremented in his trousers”.

Linday Sandiford imprisoned in Bali, where she faces death by firing squad

Linday Sandiford imprisoned in Bali, where she faces death by firing squadIt comes as Indonesia recalled its ambassador from Brazil over an ongoing row about his diplomatic credentials.

Ambassador Toto Riyanto was welcomed by Brazilian President Dilma Rousseff herself in a ceremony in Brasilia on Friday, but has returned to Indonesia after she delayed the approval of his credentials.

In a statement, Indonesia’s foreign ministry said that it was an unacceptable affront to delay approval when the ambassador designate was already at the palace.

READ MORE: INDONESIA VOWS TO EXECUTE AUSTRALIANS ‘AS SOON AS POSSIBLE’
TWO AUSTRALIANS SENTENCED TO DEATH IN BALI DRUG TRIAL
INDONESIA SPARKS WORLDWIDE CONDEMNATION OVER EXECUTION OF FOREIGNERS

Brazil is known to be deeply upset by Indonesia’s determination to execute another of its citizens, Rodrigo Gularte, along with seven other foreign nationals including the British grandmother Lindsay Sandiford.

Gularte, 42, was convicted of smuggling cocaine into Indonesia and has been on death row since 2004, but his lawyers say he suffers from paranoid schizophrenia and that he should therefore be exempt from execution under Indonesian law.

India’s Daughter, Use this Proxy to access The Documentary that has been banned in India.

Go to your Internet settings, and in the Proxy settings ad under, Manual, ip or host “anon-proxy.hidemyassnet.net” click Socks 5 or 4 server, use port 1080 for http use port 808, We have left our Socks proxy open for the next week to anyone in India, so that they can watch the Documentary, without fear of anyone knowing they watched it. Notoriously-White, does not believe in Censorship, and we will allow our proxy server, to be used by anyone in India, to watch this powerful Documentary.

India’s Daughter, review: ‘chilling’

Leslee Udwin’s documentary is an overpowering indictment of female repression in India

Unrepentant: Mukesh Singh was sentenced to death for the brutal rape of Jyoti Singh

Storyville: India’s Daughter (BBC Four) verged on the unwatchable.

It told of the gang rape – on a bus by five men and one juvenile in December 2012 – of Jyoti Singh, a Delhi medical student who died in hospital of her wounds.

The unspeakable details of her ritual humiliation belong in another century, and yet they tell of a deeply ingrained culture of female repression in India.

One Indian woman is raped every 20 minutes.

For its eye-watering brutality, and also for its resonant symbolism, this was the case to ignite furious demonstrations, which in turn were violently suppressed by riot police.

Peering behind the headlines and the hysteria, Leslee Udwin’s overpowering documentary featured interviews with a wide range of people connected to the case: not only Singh’s dignified parents, but also one of the rapists, another rapist’s young wife and the parents of two more of the culprits.

All of them were living with the gruelling consequences of poverty, lack of education and a culture which privileges boys and turns a blind eye to the abortion of female foetuses.

Asha Singh, the rape victim’s mother, with Savitri Devi, the victim’s sister-in law

Singh’s life was an attempt to break this cycle. Memories of those close to her suggested a shining embodiment of new aspirational India.

But female lawyers, politicians and academics queued up in the film to explain that India doesn’t know how to cope with a young generation of emancipated women, a position hideously corroborated by the defendants’ lawyers.

“In our society,” said one, “we never allow a girl to come out of the house after 6.30 with any unknown person.”

This was much the mildest of his endorsements on the male-oriented status quo.

Delhi rapist Mukesh Singh (Photo: BBC)

The interview with Mukesh Singh, who drove the bus and joined in the rape, was the most marrow-chilling of all.

He explained that any woman who resists rape, as his victim did, is begging to be murdered, and even argued that the death penalty for rape could only be bad news for victims.

“Now when they rape they won’t leave the girl like we did. They will kill her. Especially the criminal types.”

He had just enough humanity to flinch as the list of Jyoti Singh’s injuries – from bite marks to the removal of her intestines – was read out to him.

While the UK broadcast was brought forward from International Woman’s Day on March 8 to last night, earlier this week the Indian government secured an injunction banning the broadcast of the documentary.

Make of that what you will.